Čo je lepšie pre vašu firmu: Facebook Ads alebo Google Ads?
Skôr než sa rozhodnete, ktorá reklamná platforma je pre vás vhodnejšia, mali by ste sa zamyslieť, aké ciele od svojej investície očakávate. Facebook reklama a Google reklama totiž prináša rôzne výsledky. Vo všeobecnosti, Google reklama - v tomto článku budeme hovoriť o len o reklame vo vyhľadávaní - je zameraná primárne na predaj. Zatiaľ čo reklama na Facebooku môže byť lepšia na budovanie povedomia o značke. Najskôr si popíšme obidve reklamné platformy.
Google Ads
Google reklama vo vyhľadávaní sa potenciálnemu zákazníkovi zobrazí až vtedy, keď hľadá („gúgli”) nejaký konkrétny výraz. Znamená to, že u neho už pravdepodobne existuje nejaká nákupná potreba alebo záujem. Reklama vo vyhľadávaní dopyt nevytvára, ale naň reaguje. Je teda najvhodnejšia pre firmy, ktoré ponúkajú všeobecne známe a vyhľadávané produkty a služby.
Facebook Ads
Ľudia na Facebook obvykle nechodia preto, aby tam nakupovali (i keď už existuje Facebook Marketplace). Reklama sa používateľom zobrazuje na nástenke medzi inými príspevkami. Môže u používateľa vyvolať dopyt i po produktoch alebo službách, o ktorých existencii doteraz ani netušil. Pri Facebook reklame sú veľmi dôležité obrázky, ktoré dokážu upútať pozornosť, najmä ak ide o produkty ako je oblečenie, jedlo a pod.
Čo majú Google a Facebook reklamy spoločné?
Dostupnosť
Reklamy na obidvoch platformách môžu bežať už s minimálnym rozpočtom.
Flexibilita
Reklamy je možné kedykoľvek spustiť i zastaviť. Zmeny v reklamných textoch sú spracované obvykle veľmi rýchlo.
Sledovanie výsledkov
Úspešnosť kampaní, napr. počet objednávok z reklamných kampaní, je možné merať priamo v prostredí Facebook Ads alebo Google Ads. Ak chcete výsledky porovnávať, môžete ich sledovať i v treťom nástroji, napr. v Google Analytics.
V čom sa Google a Facebook reklamy líšia?
Zásah
Na Facebooku sa reklamy môžu samozrejme zobrazovať iba registrovaným používateľom. Google môže používať ktokoľvek i bez nutnosti registrácie.
Cielenie
Pri Google reklame vo vyhľadávaní sa cieli na konkrétne kľúčové slová a výrazy. Pri reklame na Facebooku je cielenie pomerne širšie (vek, pohlavie, záujmy, vzdelanie atď.) a nie vždy je dostatočne presné. Ak napr. niekto hľadá konkrétnu knihu alebo konkrétny typ lyží, zacieliť ho cez Google vyhľadávanie je jednoduché. Na Facebooku je však možné zacieliť len všeobecný záujem, v tomto prípade čítanie alebo lyžovanie.
Interakcia s používateľmi
Na Facebooku môžete získať okamžitú spätnú väzbu. Ľudia môžu reklamu na nástenke lajkovať i komentovať rovnako ako bežný príspevok. Je to však dvojsečná zbraň. Okrem pozitívnych reakcií totiž môžete získať i negatívne a osočujúce komentáre, ktoré je potrebné diplomaticky riešiť.
Ako by ste sa teda mali rozhodnúť? Ak ponúkate službu alebo produkt, ktorý už ľudia poznajú a dostatočne často vyhľadávajú, začnite s Google Ads. Ak potrebujete zvýšiť povedomie a dopyt, osloviť širšie publikum, využívajte Facebook Ads. Najčastejšie však firmy kombinujú obidve platformy. Nie je však od nich možné očakávať rovnaké výsledky.