7 trendov v online marketingu na rok 2019
Digitálny marketing sa mení neustále. Google i Facebook každý týždeň prinášajú zmeny v možnostiach a nastaveniach reklám To sú však obvykle drobnosti. Najdôležitejšie trendy zostávajú už zhruba 2 - 3 roky podobné. V roku 2019 skôr než novinky očakávajme kulmináciu existujúcich trendov. Alebo sa nechajme prekvapiť, možno predsa len príde niečo naozaj nečakané a prevratné.
Umelá inteligencia
Že ju stále nevidíte? Nenechajte sa oklamať. Práve umelá inteligencia pomáha online marketérom cez automatizované funkcie napríklad optimálne cieliť reklamy alebo prostredníctvom automatického biddingu vyťažiť čo najviac z marketingového rozpočtu. Vďaka tomu z nej môžu profitovať i relatívne malí inzerenti.
Chatboty
Chatbot je špecializovaný softvér, ktorý dokáže s používateľom zmysluplne konverzovať. Môže tak ušetriť značnú sumu za pracovníkov na zákazníckom servise. Od čias prvých chatbotov už nejaký čas uplynul a neustále sa zdokonaľujú.
Okrem toho sa dajú chatboty využiť aj na kreatívnu marketingovú komunikáciu. Napríklad na Slovensku chatbot so Sajfom - mimozemšťanom využila Tatra banka a vtipnou formou oslovila mladú generáciu.
Personalizácia
Opäť niečo, o čom sme počuli už mnohokrát. Pod personalizáciou v roku 2019 si však nepredstavujte len oslovenie krstným menom v emaili.
Personalizovaný obsah sa bude ponúkať už na webe na základe predchádzajúcich návštev alebo prihlásenia. Rozosielať sa budú newslettre šité na mieru každému zákazníkovi a dokonca v čase, keď je najvyššia pravdepodobnosť oslovenia. Áno, to všetko vďaka „big data”, čiže analýze veľkého množstva údajov, ktoré je možné v online prostredí získať.
Aj Slovensko je v tomto svetové: úspešný slovenský startup Exponea sa venuje práve personalizácii.
Video
Aj vy by ste si možno radšej pozreli tento článok vo forme videa na YouTube. 2 miliardy používateľov mesačne, čo je takmer ⅓ internetovej populácie, sa jednoducho nedá ignorovať. Kvalitný obsah vo forme videa by mal i naďalej kraľovať internetu.
Influenceri
Asi najčastejšie je vplyv influencerov využívaný na Instagrame. Počet jeho používateľov bude rásť aj v roku 2019. Obľúbené stories (z ktorých by sme mohli urobiť ďalší samostatný trend) sa ideálne hodia na nenásilnú marketingovú komunikáciu.
Samozrejme, vplyv influencerov pokračuje už i na vyššie spomínanom YouTube. Nezabudnite ani na starých dobrých blogerov, ktorí vám vďaka spätným odkazom na váš web dokážu pomôcť aj so SEO optimalizáciou.
Hlasové vyhľadávanie
Momentálne ide skôr o trend z anglofónnych krajín. Pravdepodobne je však len otázkou času, kedy bude rozpoznávanie reči i v množstve iných jazykov na podobnej úrovni. Alebo sa skôr naučí Google rozoznávať všetky podivné prízvuky? :-)
Pri používaní hlasového vyhľadávania sa ľudia správajú trochu inak. Napríklad sa pri šoférovaní auta opýtajú svojho telefónu „Kde je najbližšia čistiareň?” Kladú teda otázky tak, akoby ich kládli človeku. Tomu by sa mala prispôsobiť aj štruktúra a obsah webu i používanie tzv. štruktúrovaných dát.
Mobilný marketing
Väčšina z predchádzajúcich trendov by sa zmestila pod hlavičku mobilného marketingu. Globálne na internet pristupujeme častejšie z mobilných zariadení (mobil + tablet) ako z desktopov.
Čo to znamená pre marketing? V prvom rade web už definitívne musí byť čo najlepšie prispôsobený mobilným zariadeniam. Znamená to aj to, že sa musí rýchlo načítavať. Používatelia si na mobiloch často robia základný prieskum, až napokon uskutočnia nákup na desktope. Nenechajte sa teda zmiasť a investície do mobilnej reklamy zvyšujte aj v roku 2019.