Google a SEO optimalizácia v roku 2019
Google si dal tento rok záležať s rýchlosťou webu na mobiloch. Viete, čo treba robiť, aby vás konkurencia v optimalizácii pre vyhľadávače nepredbehla?
Vybrali sme pre vás tri SEO informácie, o ktorých ste zrejme nevedeli.
- Brand ako parameter
Gary Illyes, analytik v Google prezradil dva spôsoby, ako môže byť váš brand zohľadňovaný pri rankingu.
Prvým spôsobom sú neprelinkované odkazy. To jednoducho znamená, že sa o vás iba niekto zmienil online. Takýmito „mentions“ si Google robí obraz o vašej značke.
Druhou cestou je kontext. To znamená reputácia, idea, dôveryhodnosť, reklamy... Informácia, že reputácia zaváži pri rankingu, bola uvedená aj v Search Quality Guidelines.
TIP
- Spätné odkazy sú stále silným faktorom pri hodnotení. Teraz však už viete, že aj tzv. „mentions“ majú význam. Skúste preto spomenúť vašu značku online vždy, keď sa to dá.
- Pre pozitívnu reputáciu poskytujte vynikajúci zákaznícky servis. Vaše sociálne siete by mali plniť servisnú funkciu na 100%.
- Mobile first index
Google používa na indexovanie a ranking aj mobilné verzie webov. To ste asi vedeli. Ale vedeli ste, že ranking mobilnej verzie stojí aktuálne na vyššej pozícii ako desktopy? Migrovanie stránok na tzv. mobile first index spustil Google v marci tohto roku. Search Console vás však na to zrejme upozornil. Majte však na pamäti, že mobile first index neznamená IBA indexovanie mobilnej verzie webu. Stále ostáva indexovanie aj na desktopoch.
TIP
Aby ste pochopili, ako boti hodnotia mobilnú verziu vášho webu, odporúčame vám pozrieť si WebSite Auditor. Na tejto stránke si overíte aj UX na webe. Rýchlosť webu si zase jednoducho zistíte na Page Speed Insights.
- Rýchlosť webu
Ako sme spomínali vyššie, rýchlosť webu za vás zanalyzuje Page Speed Insights. To sa týka ako mobilnej verzie, tak aj desktopov. Tento nástroj vám dokonca prezradí aj mieru optimalizácie.
Rýchlosť načítania stránky na desktope bola pri rankingu veľmi dlho jedným z hlavným faktorov pre Google. Od júla sa však na vyššiu úroveň postavila rýchlosť načítania stránky na mobilných zariadeniach. Otázkou teda je, ktoré parametre sú pri rankingu najdôležitejšie?
Podľa štúdie od SEO PowerSuite je korelácia medzi optimalizačným skóre stránky a jej pozíciou v SERP silná (0.97). Zaujímavosťou je aj fakt, že Google môže ohodnotiť stránku ako pomalú, ale ranking si udržíte stále rovnaký. Avšak toto tvrdenie platí práve teraz, zajtra môže byť dôležitý faktor opäť niečo iné.
TIP
Skóre stránky si môžete vylepšiť tu: list of recommendations. Podrobnejšie na stránke guide on improving the Optimization score