SEO pre YouTube
Na úvod jedna prekvapivá informácia: druhým najpoužívanejším internetovým vyhľadávačom je YouTube. Kým obvykle väčšina online marketingových aktivít smeruje priamo na vyhľadávač Google (či už formou platenej PPC reklamy alebo SEO), uniká množstvo používateľov, ktorých je možné potenciálne získať cez YouTube.
Ak ste sa rozhodli investovať peniaze do tvorby kvalitného obsahu na YouTube (čo by ste v roku 2019 rozhodne mali), nájdite si čas aj na optimalizáciu viacerých faktorov súvisiacich s vyhľadávaním na YouTube. Toto sú oni:
Urobte si analýzu kľúčových slov
Analýza kľúčových slov je aj na YouTube základom, na ktorom budete stavať. Aké výrazy v súvislosti s vaším odborom ľudia vyhľadávajú? Ak máte účet Google Ads, vyhľadávané výrazy nájdete v nástroji Plánovač kľúčových slov. Videá sa totiž zobrazujú aj vo výsledkoch vyhľadávania Google. Taktiež je pravdepodobné, že i priamo na YouTube ľudia vyhľadávajú danú tému cez podobné výrazy.
Ak nemáte prístup ku Google Ads účtu, môžete skúsiť napríklad tento nástroj.
Píšte atraktívne názvy a popisy videí, zvoľte vhodnú miniatúru
V ideálnom prípade by ako názov, tak i popisok mal obsahovať kľúčové slová, ktoré ste získali z analýzy kľúčových slov. Okrem toho musia byť dostatočne lákavé, aby používateľov zaujali. Používajte aj vhodné štítky.
Miniatúra (thumbnail) síce priamo nesúvisí s vyhľadávaním kľúčových slov, ale je rozhodujúca na to, aby používateľ na video klikol.
Avšak pozor na rôzne klamlivé, zavádzajúce a prehnané tvrdenia v titulkoch, popisoch a miniatúrach. Tie sú práve naopak nežiaduce.
Šírte svoje YouTube videá ďalej
Nestačí video nahrať na YouTube kanál. Je potrebné ho ďalej zdieľať na sociálnych sieťach, vložiť na iných weboch, či už vlastných alebo na externých blogovacích platformách (napr. Medium). Môžete zostrihať skrátenú verziu či upútavku, použiť ju na Facebooku a Instagrame a získať týmto spôsobom návštevy na YouTube kanáli.
Odkaz na YouTube kanál zadajte do svojho emailového podpisu. Použite videá vo svojich newslettroch.
Získajte interakcie
Vo videu i v popisku vyzývajte ľudí k interakcii: komentárom, „lajkom”, sledovaniu vášho YouTube kanála. Tomu okrem atraktívneho obsahu, populárnej (niekedy i kontroverznej) témy pomôže i pravidelnosť. Ak používateľa svojím obsahom zaujmete, nebude chcieť prepásť vaše ďalšie videá.
Dôležitým faktorom je aj to, akú časť videa si používatelia priemerne pozrú. Snažte sa ich pozornosť udržať čo najdlhšie. Dobre si ešte pred natáčaním rozmyslite štruktúru obsahu a následne video zostrihajte tak, aby používateľ mal dôvod sledovať ho čo najdlhšie.
Optimalizujte stránku YouTube kanála
Predovšetkým by ste mali optimalizovať sekciu Informácie: vyplňte zaujímavý popis a emailový kontakt. Použite dobrú ikonu kanála a grafiku kanála. Ak už máte dostatok videí, vytvorte zoznamy - playlisty.
YouTube má celosvetovo mesačne takmer 2 miliardy používateľov. Venovať čas optimalizácii vašich videí a kanála sa teda rozhodne vyplatí.