Aj Google potrebuje SEO
Ako k nemu pristupuje?
Toto ste si možno nikdy neuvedomili: Google okrem svojho najznámejšieho produktu - vyhľadávača, prevádzkuje aj množstvo iných webov. Je ich okolo 7000 a každý deň na nich vykonajú okolo 200 zmien. Ide napríklad o podporu a nápovedu k rôznym službám, ako je napr. Google Ads alebo Google Analytics, či o weby projektov ako je Google AI či Material Design.
„Pokiaľ ide o zobrazovanie Google webstránok vo vyhľadávaní, pristupuje sa k nim ako ku ktorýmkoľvek iným webstránkam na internete a naše tímy sa riadia rovnakými externými pravidlami, ktoré sú poskytované správcom webov.” Teda žiadne výhody pre interné weby Googlu, tvrdí sa v najnovšom článku.
SEO stratégiu Googlu možno zhrnúť do troch hlavných bodov.
1. Ak chcete veľké SEO výsledky, začnite v malom
Začnite s implementáciou základných odporúčaných postupov. Ideálny web by mal byť rýchly, integrovaný, spoľahlivý a pútavý. Ak máte kamennú prevádzku alebo kanceláriu, využívajte naplno Google My Business. Vyriešte základné technické problémy ako je kanonikalizácia.
2. Nebojte sa zmien, pristupujte k nim aktívne
Vyhľadávanie sa neustále mení a tak to aj bude, zvyknite si na to. Jednou z významných zmien oproti minulým rokom je to, že v súčasnosti už viac ako polovica používateľov pristupuje na internet z mobilných zariadení. Google preto vo vyhľadávaní uprednostňuje špeciálne prispôsobené weby (technológia AMP) a tzv. progresívne webové aplikácie.
Využívajte tiež štruktúrované dáta. V kombinácii s kvalitným obsahom to môže viesť k vyššiemu počtu zobrazení a vyššej miere preklikov.
3. Ak je to možné, konsolidujte
Niekedy sa zdá výhodné mať viacero webov s podobným obsahom. Avšak to môže byť vyhodnotené ako duplikovaný obsah, ktorý je mätúci nielen pre používateľov, ale i pre vyhľadávače.
Sústreďte sa preto na vytvorenie jedného skvelého webu namiesto viacerých micrositov. Ak už v súčasnosti prevádzkujete niekoľko podobných webov, snažte sa ich obsah skonsolidovať.
Google je správcom webov nápomocný v tom, že ponúka viacero nástrojov a zdrojov, ktoré je možné pri optimalizácii pre vyhľadávače využiť. Napriek tomu však ide o rozsiahlu a často sa meniacu problematiku. Ak nemáte kapacity sledovať všetky SEO novinky, obráťte sa na nás. Radi vám s vašou SEO stratégiou pomôžeme.